Even laten weten dat je aan ze denkt of van ze houdt; je fleurt de dag van je opa en oma zo op door ze een ‘simpel’ kaartje te sturen. Zeker in tijden waarin we te maken hebben met social distancing, waarin het misschien wel nóg belangrijker is om je opa of oma te laten weten dat je aan hen denkt. Met Omapost kun je snel en makkelijk online een kaart versturen.
5x creatiever met je post!
Maar hoewel een standaard ontwerp met de tekst ‘ik denk aan je’ al snel de lading dekt, kun je veel verder gaan, mocht je zelf een kaartje ontwerpen. Om je op weg te helpen met het designen van creatieve kaartjes, hebben we wat nuttige tips voor je op een rijtje gezet om jouw boodschap te upgraden!
- Je eigen postzegel op je kaartje: je kunt heel makkelijk je eigen postzegel kiezen bij Omapost. Kies bijvoorbeeld voor een opa, een ballon of een hartje. Zo maak je het net wat persoonlijker dan met de algemene Omapost postzegel.
- Gebruik een eigen creatie als voorkant: zeker in tijden van nu, kun je een mooie creatie of project dat je zelf hebt geknutseld – en normaal gesproken in het echte leven zou tonen – gebruiken als omslag. Keer wat anders dan een foto van jezelf of je oma!
- Vertel over je week: in plaats van de gebruikelijke tekst over hoe fijn het leven samen kan zijn, kun je een kaartje ook gebruiken om je opa of oma op een creatieve manier op de hoogte te stellen van wat je nu bezighoudt. Of maak er een spelletje van. Zo word je kaart ineens een stuk vermakelijker!
- Maak er een social post van: alleen dan in het echte leven! Ontwerp je kaart zo dat het eruit ziet als een Instagrampost of Facebook-meme, alleen dan tastbaar! Creatief, eigentijds en leuk om op het kastje te zetten.
- Bewerk je foto’s vooraf: wil je een extraatje geven aan de foto(‘s) die je gebruikt voor je kaartje? Bewerk je foto’s van te voren in professionele programma’s als Skylum Luminar of Adobe Lightroom. Of ga voor GIMP; een gratis app om je foto’s te editen.
De toekomst van kaartjes
Er zijn steeds meer creatieve manieren beschikbaar om persoonlijke, creatieve boodschappen te verzenden, zoals het versturen van videoberichten of interactieve kaartjes. De veelzijdigheid van een kaart blijft immers eindeloos. Het traditionele kaartje door de brievenbus, die bij de ontvanger verrassing en nieuwsgierigheid opwekt, blijft onze focus.
Afsluitend:
Cooler Media | The Explanation Company heeft bijgedragen aan het schrijven van dit artikel. Wil je meer weten over vloggen, video of filmen in het algemeen? Kijk dan op https://www.coolermedia.nl/.